12 Ιανουαρίου 2014

04.04. Χωρίς φως

[gallery columns="2" ids="1257,1256"]

04.04. Χωρίς φως



  • συζήτηση στην τάξη για τη διακοπή ρεύματος λόγω καταιγίδες και πως πρέπει να αντιδράσουμε

  • χρήση του φακού και παιχνίδι με σκιές

  • χρήση λεξιλογίου σχετικά με τον καιρό (άνεμος)

  • ο μύθος του Αιόλου (δείτε πληροφορίες εδώ και εδώ)

  • εξοικείωση με λόγο παραμυθιών και συζήτηση για τη σχέση των μύθων και των δοξασιών με την επιστημονική εξήγηση των καιρικών φαινομένων

  • έρευνα στο οικογενειακό περιβάλλον για τοπικές παραδόσεις και μύθους σχετικά με καιρικά φαινόμενα και αφήγηση στην τάξη

  • διδασκαλία του γράμματος Φ και φ

  • αναφορά - παρουσίαση οσπρίων (κουκί, ρεβύθι, φάβα, φακή, φασόλι)


Λέξεις από Φ και φ:


φάβα, φακή, φασόλι, Φανή, Φάνης, φόβος, φορά, φυλακή, φυσά, φωνή, φως, φωτίζω

Περισσότερες λέξεις από Φ, φ εδώ.


[slideshare id=43815741&doc=random-150123035739-conversion-gate02]

Τραγούδι για το Φ, φ από τα Λάχανα και χαχάνα


http://www.youtube.com/watch?v=Vs0jDLJV3wQ

Το κουκί και το ρεβίθι


Παραμύθι, μύθι, μύθι
το κουκί και το ρεβίθι
εμαλώνανε στη βρύση.
Και περνάει η φακή
και τα βάζει φυλακή
και η φάβα της φωνάζει:
«Φακή, φακή, ασ’ τα δεν πειράζει».


Μουσική: Τάσος Ιωαννίδης,
Ερμηνεία: Μαρία Φαραντούρη, Αντ. Μαθιουλάκη και Χορωδία



Ήχοι ανέμου, βροχής και καταιγίδας


[youtube https://www.youtube.com/watch?v=wqPAAwR_32M&w=130&h=90]


[youtube https://www.youtube.com/watch?v=yhx3JIF7bGU&w=130&h=90]


[youtube https://www.youtube.com/watch?v=_PqOi1C6a6Y&w=130&h=90]



Διαδραστικές ασκήσεις με τα Φ, φ:


www.jele.gr_blog

ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΛΕΞΕΙΣ Φ, φ

ΓΡΑΜΜΑΤΑΚΙΑ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΓΙΑ ΠΡΩΤΑΚΙΑ ΟΛΟ ΧΑΡΑ