15 Ιανουαρίου 2014

04.00. Ενότητα 4η

04.00. Ενότητα 4η


Η 4η Ενότητα των Μαθηματικών περιλαμβάνει τα παρακάτω κεφάλαια:

04.25. Κεφάλαιο 25ο: Οι αριθμοί μέχρι το 50
04.26. Κεφάλαιο 26ο: Χάραξη γραμμών
04.27. Κεφάλαιο 27ο: Μοτίβα
04.28. Κεφάλαιο 28ο: Αφαίρεση με αφαιρετέο μικρό αριθμό
04.29. εφάλαιο 29ο: Διάκριση των συμβόλων "=" και του "-"
04.30. Κεφάλαιο 30ο: Αφαίρεση με αφαιρετέο μεγάλο αριθμό
04.31. Κεφάλαιο 31ο: Το συμπλήρωμα
04.32. Κεφάλαιο 32ο: Επαναληπτικό Μάθημα

Η βασική έννοια που εισάγεται και διδάσκεται στην ενότητα αυτή είναι η αφαίρεση. Αρχικά οι μαθητές πραγματοποιούν αφαιρέσεις με μικρό αριθμό και συγκεκριμένα αριθμούς μέχρι το 3 (π.χ. 4 - 2,5 - 3,6 - 2 κ.λπ.). Στη συνέχεια προχωρούμε σε αφαιρέσεις στις οποίες ο αριθμός που αφαιρούμε είναι μεγαλύτερος. Διδά­σκουμε στα παιδιά τη γραφή της αφαίρεσης με σύμβολα (π.χ. 5 - 3 = 2) και ασκούμε την ικα­νότητά τους να ξεχωρίζουν και να μην μπερδεύουν τη γραφή της αφαίρεσης με αυτήν της πρό­σθεσης. Τελευταία και πιο δύσκολη για τα παιδιά μορφή αφαίρεσης που διδάσκουμε είναι το συμπλήρωμα. Καταστάσεις συμπληρώματος είναι αυτές που καταλήγουν σε πράξεις όπως 3+~=10 ή 10- ~ = 3, δηλαδή 3 και πόσο μας κάνει 10 ή ποιον αριθμό πρέπει να αφαιρέσω από το 10 για να βρω το 3.

Εκτός από τις αφαιρέσεις, ασκούμε τα παιδιά στη δεξιότητα της χάραξης γραμμών. Τα παιδιά χαράζουν με το χάρακα ευθείες γραμμές, ενώ ελεύθερα με το χέρι χαράζουν καμπύλες και τε­θλασμένες γραμμές ή γραμμές που μοιάζουν με σούστα και σαλιγκάρι. Τέλος, ασκούμε τα παι­διά στη δεξιότητα να παρατηρούν, να αναλύουν και να συμπληρώνουν μοτίβα. Ως μοτίβα ορί­ζονται καταστάσεις στις οποίες παρουσιάζεται μια συστηματική επανάληψη - για παράδειγμα, σε ένα βραχιόλι μπορεί να έχουμε μια μπλε χάντρα και στη συνέχεια δύο κόκκινες, μια μπλε και δύο κόκκινες κ.ο.κ. Σε ό,τι αφορά τους αριθμούς, οι μαθητές θα μάθουν τους αριθμούς μέχρι το 50.

Μπορείτε να κατεβάσετε σε μορφή doc την 4η επιστολή που προτείνει το βιβλίο Δασκάλου για την οικογένεια από εδώ.