17 Σεπτεμβρίου 2014

01.01. Προσανατολισμός στο χώρο

01.01. Προσανατολισμός στο χώρο


Σήμερα μάθαμε να προσανατολιζόμαστε σε ένα χώρο και να κινούμαστε σε αυτόν με ανάλογες οδηγίες (δεξιά, αριστερά, πάνω, κάτω, μπροστά, πίσω, μέσα, έξω, ανάμεσα, απέναντι, δίπλα). Καταγραφή

Για το δεξί και το αριστερό χεράκι μας βοήθησαν 2 καρτέλες που κόλλησα πάνω από τον πίνακα. Μπορείτε να τις κατεβάσετε πατώντας εδώ.


 

Κινήσεις προσανατολισμού


Πριν κάνουμε τις ασκήσεις του βιβλίου παίξαμε ένα παιχνίδι που προέκυψε εκείνη τη στιγμή αλλά ήταν πολύ διασκεδαστικό για τα παιδιά και τους άρεσε ενώ τα βοήθησε να εξοικειωθούν πολύ γρήγορα με τους όρους που χρησιμοποιήσαμε. Στάθηκα όρθια με την πλάτη στα παιδιά και τους έδειχνα με τα χέρια που είναι το πάνω, το κάτω, το δεξιά, το αριστερά, το μπροστά και το πίσω. Κάποια στιγμή σταμάτησα να λέω τι δείχνω για να μου λένε τα παιδιά. Τότε σιγά σιγά εκείνα θέλοντας να συμμετέχουν σηκώθηκαν και έκαναν μαζί μου τις κινήσεις καθώς τους φαινόταν διασκεδαστικό! Κάποια στιγμή μάλιστα ρώτησα ποιο παιδί θα ήθελε να με αντικαταστήσει και εκείνο με χαρά πήρε τη θέση μου και το παιχνίδι συνεχίστηκε για αρκετή ώρα!

Βασιλιά – Βασιλιά με τα δώδεκα σπαθιά


Πρόκειται για ακόμα ένα παιχνίδι που βοηθάει στον προσανατολισμό στο χώρο.

Επιλέγουμε ένα παιδί που θα κάνει το βασιλιά και κάθεται κάπου ψηλά.

Τα υπόλοιπα παιδιά στέκονται απέναντι του το ένα δίπλα στο άλλο σχηματίζοντας μια γραμμή. Στη συνέχεια ένα από τα παιδιά ρωτάει:

«Βασιλιά Βασιλιά, με τα δώδεκα σπαθιά, τι ώρα είναι;»

κι εκείνος απαντάει:

-  «ένα βήμα μπρος και ένα βήμα πίσω» και το παιδί που ρώτησε προχωρά ανάλογα

Όταν ο βασιλιάς πει:

-  «στ’ αυγά σου»

τότε το παιδί γυρίζει πίσω στην θέση του. Όποιο παιδί καταφέρει να φτάσει πρώτο εκεί που είναι ο βασιλιάς, παίρνει τη θέση του, γίνεται αυτό βασιλιάς και ξαναρχίζει το παιχνίδι.